A szorongás oldása természetes módszerekkel


A szorongás korunkban népbetegséggé vált. A civilizációs életforma révén minket érő testi-lelki stressz óriási mértékben van jelen a mindennapjainkban.

 Az emberek egy része nem tudott alkalmazkodni ezekhez a változásokhoz, náluk a pozitív stresszkezelő stratégiák nem születtek meg.
A stresszcsökkentés a holisztikus gyógyászat megközelítésében számos módon elérhető, de természetesen tartós sikert az életmód és a gondolkodásmód megváltoztatása tud hozni.

Az étrendünk nagymértékben befolyásolja stressztűrő képességünket. Vannak olyan ételek, amelyek ugyanazokat a folyamatokat indítják be a szervezetben, mint amelyek külső stressz esetén jelentkeznének, vagy súlyosbítják a meglévő stressztüneteket. Ilyenek ételek a fehér cukor, a kávé, a csokoládé, a kakaó, a fekete tea, az alkohol, a zsíros ételek stb. Akinek szorongásos tünetei vannak, mindenképpen kerülje ezek fogyasztását. A stresszcsökkentő élelmiszerek közé tartoznak a friss, élő és természetes ételek, amelyek mindenféle vegyszertől és adalékanyagtól mentesek. Kiváló stresszoldó a tiszta víz.

A magas szeléntartalmú ételek (fokhagyma, lilahagyma, spárga, búza) mind stresszcsökkentő hatásúak, de stresszoldó a hagyma és a gyömbér fogyasztása is. A magas folsavtartalmú ételek, mint a nyersen fogyasztott leveles zöldségek elősegítik a szerotonin termelődését, és ezen keresztül oldják a stresszt.

A fűszerek és fűszernövények erős stresszoldó hatása főleg az aromaanyag-tartalmukra vezethető vissza. Ide sorolható az ánizs, a köménymag, a zellermag, az édeskömény, a majoránna és a petrezselyem. Az édeskömény és a fokhagyma a mellékvesékre is jó hatással van, így mellékvese-túltengés esetén ezekkel az ételekkel csökkenteni lehet a szervezet adrenalinszintjét.


A bór nélkülözhetetlen ahhoz, hogy az ember a stresszt megfelelően tudja kezelni. Bórhiány esetén csökken a koncentrálóképesség, romlik a számolóképesség, álmosság és krónikus fáradékonyság lép föl. Természetes bórforrások: paradicsom, körte, alma, káposzta, mazsola és aszalt szilva.

 

Stressznövelő élelmiszerek Stresszcsökkentő élelmiszerek
– fehér cukor

– fehér liszt

– csokoládé, kakaó

– kávé, alkohol

– adalékanyagok

– magas zsír- és fehérjetartalmú élelmiszerek

– gyümölcsök

– zöldségek

– olajos magvak

– fűszernövények

– burgonyafélék

– magas szénhidráttartalmú élelmiszerek

 

Néhány egyszerű stresszoldó gyakorlat a kineziológiából

Polarizáló légzés (váltott orrlyukú légzés)

Lélegezzünk be a bal orrlyukat befogva a jobb orrlyukon, majd lélegezzünk ki a jobb orrlyukat befogva a bal orrlyukon. Ezt ismételjük meg háromszor. Ezután háromszor lélegezzünk fordítva is: először a bal orrlyukon be, majd a jobb orrlyukon ki. Ezt ismételhetjük pár percen keresztül.

Hatásai: stresszoldó, összehangolja a jobb és a bal oldalt, segíti a világos gondolkodást, javítja a koncentrációs képességet, segíti a belső egyensúly és az energetikai balansz megteremtését.

Pozitív pontok

A stressz minden formája esetén javasolt gyakorlat. A pozitív pontok a homlokcsonton helyezkednek el, a szemöldök és a hajhatár között félúton. Helyezzük mutató és középső ujjainkat az azonos oldali homlokdudorra. Tartsuk a kezünket mindkét ponton kb. három percig, közben mélyeket lélegezve. Ezt a módszert mindig alkalmazhatjuk, ha nehéz helyzetbe kerülünk, vagy stresszt érzünk. A gyakorlat segítségével oldható a testi-lelki feszültség, és tiszta fejjel tudjuk megítélni a helyzetet.

A kineziológia ezeken kívül még számtalan stresszoldó gyakorlattal tud segíteni. A legjobb felkeresni egy kineziológust, és a segítségével személyre szabott stresszoldó programot összeállítani.

A gyógynövények közül nyugtató hatású a citromfű, a komló, a macskagyökér és az orbáncfű. Az aromaanyagok párologtatva vagy fürdővízbe keverve fejtik ki szorongásoldó hatásukat. Ilyenek a levendula, a bergamott és a rózsa. Általános stresszoldó még a jázmin, a geránium, a méz, a kamilla és a citromfű. Ideális keverék pl. egy-egy arányban vegyíteni a rózsa, a levendula és a citromfű olaját.


A Bach-virágterápia segít a negatív érzelmi állapotok oldásában, képes csökkenteni pl. a bizonytalanság, a félelem, a szorongás és a kétségbeesettség érzését (Napvirág, Bohócvirág, Rezgőnyár).

A környezet pozitív támogatása, figyelme és elfogadása nagyon sokat jelent a szorongásos betegnek, hiszen a legerősebb gyógyító erő a szeretet.

Váradi Tibor

2017-04-11T19:21:01+00:00
Részletes program
Nyerd meg a belépőjegyed!
 

 
Online jegyvásárlás
Online jegyvásárlás
Váltsd meg a jegyed könnyedén! – Online jegyvásárlás

Értesülj időben a Napfényes Fesztivál előadásairól, programjairól és nyereményjátékairól,
iratkozz fel az e-mailes értesítőnkre!

Értesítést kérek!

Az „Értesítést kérek!” gombra kattintással hozzájárulsz, hogy a megadott elérhetőségeidre a Napfényes Élet Alapítvány tanfolyamait, termékeit és szolgáltatásait népszerűsítő hírleveleket küldjön, illetve hogy a megadott adataidat e célból kezelje. Kijelented, hogy jelen hozzájárulásod visszavonásával és a megadott adataid kezelésével kapcsolatban az Adatkezelési tájékoztatóban írtakat elolvastad és tudomásul vetted.

A Napfényes Fesztivál együttműködő partnerei:

A Napfényes Fesztivál támogatói
Napfényes Fesztivál Menü